2008. május 14., szerda

Élő programok

Tegnap éjjel feküdtem az ágyban, vártam, hogy elaludjak, majd furcsa gondolatok kezdtek el jönni, nevettem hangosan. Bakker, rájöttem, hogy csak egy program vagyok. Az agyam tele van korábban megtörtént élmények összességével, tapasztalatokkal, amik meghatároznak. Hogy lehetnék tudatos, hogy lehetne szabadakaratom, ha nem vagyok üres? Addig, amíg, korábbi élményekkel vagyok tele, addig nem is én vagyok, addig nem is én döntök, mert az dönt, ami még bennem van, befolyásolja a szabadakaratomat. Mint, ahogy Mesterséges Intelligenciából tanultam a neuronháló súlyairól, bakker, ez is olyan tele súlyokkal az egész, le kell dobni ezeket magamról. Kezdem látni a saját programozásom. Az ötlött belém tegnap este, hogy simán el tudom képzelni, milyen lennék, ha nem ezek az emlékek lennének bennem, hanem egy másik életé, erre nem emlékeznék, csak a másikra, az egyetlen, ami állandó önmagam érzése. Ez lehet erősebb vagy gyengébb. Majd láttam magamban az emberek kölcsönhatásait egymással, mint megannyi egymással kommunikáló algoritmus. Mint mikor a Discovery Channelen néztem a gyártott kis harci robotokat küzdeni egymással. Ezek vagyunk mi is, túlélő, egymással kommunikáló, szaporodó, harcirobotok. A nagy egónk miatt többnek hisszük magunkat az állatoknál, de a legtöbb állat sokkal tisztább, kedvessebb, szeretőbb és boldogabb lény mint az átlagember. Ilyenkor eszünkbe jut rögtön, hogy "én nem vagyok átlagember, mindig egy kicsikét az átlag fölé helyeztem magam, egyértelmű, hogy a tudásom, az intelligenciám a képességeim kicsit többek az átlagnál" és nem vesszük észre, hogy ha megkérdezünk másokat a legtöbben így gondolkodnak és ez is átlagossá tesz minket (kivéve akik magukat mások alá helyezik, de akkor meneküljünk, mert a másikban lévő elmevírus minket is megfertőz). Elmevírusokkal vagyunk tele. Pont mint a gépek. A software-ben is van hiba. Programok vagyunk hát mind, tele elmevírusokkal, az agyunkba, a testünkbe ragadva, algoritmusok összesége vagyunk mind, amit a természetes kiválasztódás teremtett, a kémia, a fizika és a biológia kölcsönhatásai.

Nincsenek megjegyzések: