2008. január 8., kedd

Ki vagyok és hova tartok?!

Ma lettem 25 éves, a Lala felnőtt :)
Az emberek mindig tudni akarják, kik ők, hogy illenek a környezetbe, mit várhatnak maguktól és mit a többiektől. Sajnos, vagy talán inkább szerencsére, ahogy Popper Péter mondta egy előadásán, amit szerencsém volt élőben meghallgatni: "Nincs bizonyosság". Nagyon sokszor hallottam barátaimtól, hogy "Csak legyél önmagad!" vagy, hogy "Legalább önmagát adja." Badarság. Mind egyek vagyunk, mind egyformák. Tedd fel magadnak a kérdést: "Ki vagyok én?!" Azt mondod programozó vagyok vagy tanár? Hiszen ez csak a munkám. Azt mondod anyám vagy az apám fia?! Hiszen ez egy kapcsolatom egy másik emberrel. Én független vagyok, egyedülálló és mégis egy a többivel. Azt mondod a feleségem férje, a férjem felesége?! Ez ugyanaz mint az előző. Azt mondod magyar vagyok, szerb vagyok, német vagy angol? Ez csak egy csoporthoz való tartozást mutat meg. Azt mondod férfi vagyok?! Az vagyok, de a felszín alatt ez is csak a kapcsolatomat határozza meg a többi fajtársammal. Mégis talán ez áll a legközelebb az igazsághoz. Városokat építünk, üzleteket, autókat hajtunk, közben azt sem tudjuk kik vagyunk és hova tartunk. Tedd fel magadnak a kérdést: "Ki vagyok és hova tartok?!" Ha képes vagy erre válaszolni, már is sokkal többet tudsz mint az emberek 90%-a.
Azt hiszed az vagy, amit érzel vagy, amit most gondolsz?! Vajon hány százaléka gondolataidnak a sajátod és hány a környezetből való?! A többi ember hatással van ránk. Azt mondod ez vagyok, mert ennek érzem magam?! Mi van ha semmit sem éreznél? Mi van, ha nincs több gondolat, nincs több érzés, nincs több belédrögződött idea, előitélet, amit gyerekkorodtól fogva, a környezet, a család, a barátok nekünk adtak?! Gondolatok, érzések, viselkedések nélkül is önmagad vagy! Mind üresek vagyunk...

Nincsenek megjegyzések: